Saker som inte kom med

Det var inte det lättaste att packa för den här resan kan jag lova. Vad ska det va för väder? Vad behöver jag för kläder? Saker över huvudtaget?... packar jag för mycket eller för lite? Nu med facit i hand kan jag ju dra en lista:

* Skavsårsplåster! - (tips; köp inte nya skor som du inte gått in när man ska gå med hästar flera timmar om dygnet...) Vi hann inte långt innan jag hade skavsår och blåsor lite varstans på fötterna. Silvertejp och sminkkuddar blev min räddning.

* Lösgodis.... Jag hade ju innan resan "slutat" med godis och massa sötsaker. Så när jag packa trodde jag att jag skulle klara mig utan det. Tog inte ens 24h. Och lösgodis är ju inget som finns utomlands typ utan då är det småpåsar. Tur för mig att chefen (Emmie ;) ) hade laddat upp ordentligt så jag kunde stilla mitt behov haha.

* Regnbyxor!! - första dagen nere i Spanien ÖS regna det HELA dagen. Jag hade med mig flera par regnjackor (dock ingen med luva- vilket hade varit smart med) men inte ett enda par regnbyxor.... Och vi hade ju fler regndagar än den. Genomblöta byxor - check!

* Foppaskor - allmänna duschar=Foppaskor. Mina ballerinaskor fick rycka in. Lagom till de två sista veckorna hittade jag Foppaskor på Lidel.

* Solkräm.... "jag bränner mig inte" Nej kanske inte i Sverige smartskaft. Bränner mig dock väldigt lite men det flagnar ju sen direkt :(

* Klackar - haha så oviktigt egentligen!! Men gick ju ut ett par gånger och då saknade jag mina klackar som jag packade ur resväskan de sista jag gjorde typ.

* Ansiktsvatten - göra rent ansiktet ordentligt på kvällen är så skönt. Även detta inhandlades på Lidel med 2 veckor kvar av tiden i Spanien.

* Fler shorts, bättre linnen, och inte fullt så många par ridbyxor och tunna långärmade. Vädret var SÅ varierande, men trots dagar där det regna på tvären och tävlingarna ställdes in, så har vi haft riktigt tur med vädret! En av dagarna var den varmaste februari-dagen de haft på 17år eller nått sånt där tror jag de sa!

Kommentera här: