Så rids Hebbe nu

Jag gör vad jag kan för att min bästa kompis ska fungera med sin mer eller mindre trasiga has. Utöver linement, back on track och biolight så måste jag såklart anpassa ridningen med. 

* rids bara varannan dag
* ridpassen är varannan ut varannan dressyr 
* inga djupa underlag
* inte för mycket små volter 
* mycket raktspår 
* 30min pass 
* inte trava fram för mycket, utan ta galoppen rätt snabbt. (Han travar bättre efter lite galopp). 

Just nu känns det som dressyrpassen blir jäktade. Jag är van med att typ rida fram 15-20min och sen jobba i kanske 15 min till och sen trava av/skritta av 10min. Så jag måste bygga upp en ny strategi och finna ett lugn i den. 

Han har egentligen inte "tappat" något nu på senste vilan han fick, men jag har! Tränade ju en del för Roger innan veterinärbesöket, och känns som jag glömt 90% av vad han sagt... Känner mig stressad utav det!.. Men träningarna kommer dra igång senare igen så får väl skämmas lite då helt enkelt. Men bortsett från Hebbes gräsmage (dräktig?) så är han helt igång. 

Hebbe ska faktiskt tävla nästa helg! Tillbaka till mitt älskade Gyttorp. Det är tyvärr väldigt få starter där iår... Skit tråkigt! Men stället är så mysigt så ska bli kul iaf. Hebbe går Msv c1/c2 alla dagarna (en start/dag). Rätt uppladdning före och återhämtning efter så ska det nog gå bra. 
Hebbe i Gyttorp för ett par år sedan. Så mysig runda man kan gå/rida som är precis brevid vattnet...

Det var också i Gyttorp som jag gjorde min sista tävling på Snapps<3


Min lilla sagohäst<3

Kommentarer:

1 Sofia Spelkvist:

lycka till! min stallkompis ska dit med sin ponny :)

Svar: Tack! Va kul :) tycker det är så roligt att det både är ponny och storhäst 😄
Blocher

2 Julia Forsbacka:

Åh, det är tråkigt när hästar är/varit dåliga :( Man blir så orolig!

Kommentera här: