Ridpass på mina bruna och nytt träns

Ridit två pass till på Cola. Ett väldigt snabbt pass på banan hemma (innan stormen innehållande skyfall kom), där han fick ta ett "skutt" (40cm i trav) en gång. Mycket roligt sa C! 

Igår red vi ut på travbanan ut i skogen. Bortåt fick Cola gå bakom Loppan och hemåt fick han gå först. Alla gångarter blev det. Tog ett tag innan han riktigt förstod vad vi höll på med då han var väldigt lugn men sen vakna han till lite mer och sprang på lite mera. Men han skötte sig kanon hela tiden. Några stora traktordäck som de använder för att sladda banan med va lite äckliga men annars var han väldigt cool och lyssnade riktigt bra. 
Tar ju aldrig några bilder med mobilen längre.... Här är ifrån första dagen, vilket är mer än en vecka nu :) 

Hebbe går sina "varannan-dag-varannat-pass"-passen. Vi red ett dressyrpass för ett par dagar sedan som gick riktigt fint. Och så red vi ut i förrigår. Igår var jag i Västerås och köpte ett nytt dressyrträns till honom då jag inte är nöjd med hur mitt PS träns sitter på honom... Nu har han fått ett rundsytt Dyon träns. Hoppas han tycker om det! Idag rider vi dressyr igen så ska testa det då. Dags att rida igenom msv programmen nu med en vecka kvar till Gyttorp! Hade en mardröm i natt där jag gick in på dressyrbanan och inte kunde programmet... Haha hemska tanke ;) 


Kommentarer:

1 Amanda & ridtravaren Lilleman:

Fint med rundsytt.

Kommentera här: