Antingen eller

Cola har gått ett "dressyrpass" nu på förmiddagen. Vet inte om jag ska kalla det dressyr eller inte haha. Vi lägger iaf mest fokus på skritten i dagsläge. Sen idag fick vi fokusera lite på höger varvet och att han ska ta innerskänkel ut till ytterhanden (sjukt jobbigt om ni frågar Cola!). Blir svårt med galoppen annars.

Lättare i vänstervarv. Men då blir det istället svårt att svänga. Haha antingen eller är det här. Tränade som kortast på att han skulle få med sig ytterbogen och svänga lite mer direkt i galoppen, (Vänstervarv alltså).

Känns som jag knappt hinner börja passen innan Cola är genomsvettig. Jobbigt att vara 4år och inte riktigt förstå! Men han försöker verkligen! 

Idag har han också sett föl (tror att han gjort det tidigare dock, men det var iaf intressant), sett travare (förmodligen inte sett tidigare?), samt sett sån person på skridskor med hjul och stavar(?) - lät som höga elstakets stötar när stavarna gick ner i backen (vet en häst som lätt hade kunnat bli hysterisk ;) ) men C kollade bara på honom. Lite svårt att hålla koncentrationen på mig med mycket som händer runt omkring, men det är bara bra träning! 
Var lite svårt att ta en bra bild i stallet... Men är iaf en dagsfärsk bild! 

Kommentarer:

1 Sofia Spelkvist:

dom orkar ju inte så länge dom här små :) jag rider kanske intensivt 20-30 min på Lona, hon har fullt upp med sig själv. Vi jobbar just nu på att gå i form och få med ytterbogarna i svängarna :) hur hög är Cola?

Svar: Tror inte ens Cola orkar i 20-30 min ordentligt 🙈 Form går han ish i alla gångarter :) hmm kanske 166?
Blocher

Kommentera här: